środa, 18 lipca 2012

Nie dawno z siostrą skończyłam oglądać jedną z moich ulubionych bajek "Mulan"
Może już jestem za stara na bajki ale... co mia tam:)
Wolę być dużym dzieckiem niż starym gburem hi hi

Akcja filmu toczy się 2 tysiące lat temu, podczas najazdu Hunów na Chiny. Główną bohaterką jest młoda dziewczyna o imieniu Mulan. Kiedy jej schorowany ojciec dostaje wezwanie do wojska, dziewczyna postanawia uciec z domu i udając mężczyznę stawić się zamiast niego. Duchy przodków rodziny, chcąc ratować jej honor, przydzielają Mulan opiekuna - Wielkiego Kamiennego Smoka. W wyniku nieszczęśliwego wypadku pomnik smoka zostaje zniszczony przez Mushu - miniaturowego smoka, byłego strażnika rodziny. Wyrusza on na pomoc Mulan, jednocześnie planując podstęp, dzięki któremu powróci na miejsce strażnika rodziny. W krytycznym momencie, podczas ataku Hunów, Mulan w brawurowym akcie odwagi ratuje wszystkich żołnierzy, włącznie z ich przywódcą - kapitanem Shangiem. W czasie walki z wodzem wroga Mulan zostaje ranna, a badający ją lekarz odkrywa prawdę o jej płci. Niepisaną karą za podszywanie się jest śmierć, ale generał daruje jej życie w podzięce za ratunek. Wojsko wyrusza w podróż powrotną do pałacu cesarskiego, zostawiając Mulan samą w górach. Jest ona świadkiem, jak spod zasp śniegu wyłaniają się resztki wojska Hunów, które przeżyły lawinę. Mulan rusza do pałacu cesarskiego, gdzie ratuje cesarza, czym przywraca honor swojej rodzinie i sobie.





Jeszcze jest film, którego nie widziałam, a więc będę musiała nadrobić tą zaległość :D

34 komentarze:

  1. Bo to jest nowość:)
    Hm, oglądałam! I generalnie bardzo lubię bajki ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. w końcu ktoś mnie poparł!
    widzę,że bierzesz udział w rozdaniach wiec zapraszam do mnie!:) i widzę,że jesteś hot 18!
    pozdrawiam serdecznie <3
    + zapraszam do mnie i dziękuje za komentarz ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. myślę,że nie ma osoby,która by tego nie znała :) a wiesz,że jest 2 część? ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi się chyba bardziej podobała druga część ;D Uwielbiam Mushu! Szkoda, że teraz nie ma takich wspaniałych bajek.

    OdpowiedzUsuń
  5. + Obejrzałaś Hanazakari no Kimitachi e? I co sądzisz o tej dramie? Warto obejrzeć? :3

    OdpowiedzUsuń
  6. oj, przypomina mi się młodość :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jakoś wątpię, żeby po "Oh! My Lady" i "You're Beautiful" inne dramy spodobałby mi się tak bardzo, ALE jak będę miała dużo wolnego czasu to spróbuję obejrzeć ;) + Wydaje mi się, że koreańskie wersje są lepsze xD

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądałam 1 i 2 po kilkanaście razy :)
    Mushu najlepszy ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. O filmie nic nie wiedziałam - też luknę :P Hmm bajka fajna chyba są 2 części co? Obie fajne *.^

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie oglądałam tej bajki:(

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakiś czas temu zgłosiłaś się do mojego rozdania. Regulamin uległ zmianie, więc zajrzyj i uzupełnij swoją wypowiedź o odpowiedź na zadane pytanie. Zrób to klikając "odpowiedz" pod swoim komentarzem. W przypadku nieuzupełnienia Twoje zgłoszenie nie będzie brane pod uwagę.
    Najmocniej przepraszam za zamieszanie.
    Bezpośredni link do konkursu: http://babskipunktwidzenia.blogspot.com/2012/07/konkurs.html

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. pierwszy raz slyszę;D
    zapraszam,nowe notki;D

    OdpowiedzUsuń
  13. oj, ja dzieciństwo mam już mocno daleko za sobą a jak trafię na bajkę a szczególnie klasyczną baśń w telewizji, nie pozwalam przełączyć kanału :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Hahaha, mieszkać z nimi, jeść z nimi śniadania, spać obok nich i być na koncercie, mmmm ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie tak od czasu do czasu powspominać stare, dobre czasy przed telewizorem z disneyowską bajką:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oglądałam, ale tylko raz i już w sumie jej nie pamiętam, trzeba by znowu obejrzeć. A ostatnio właśnie z moim TŻ zrobiliśmy sobie dni wspomnień i oglądaliśmy bajki: Piękną i Bestię, Kopciuszka, Królewnę Śnieżkę itp. :DD Ale zupełnie inaczej się ogląda :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja to skądś kojarzę, ale nie pamiętam :D !

    OdpowiedzUsuń
  18. uwielbiam bajki ;) Mulan jest jedną z moich ulubionych i ta piosenka:http://www.youtube.com/watch?v=Gi4Ortk6ER0 <3!!!

    a właśnie ! nikt nie jest za stary na bajki;) w każdym z nas jest trochę dziecka ;);*

    OdpowiedzUsuń
  19. to chyba jedyna bajka Disneya, której nie oglądałam. albo oglądałam tak dawno, że już nawet zapomniałam xd
    dziękuję bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ah... te bajki z dzieciństwa:)

    OdpowiedzUsuń
  21. MULAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN ♡

    OdpowiedzUsuń
  22. Wstyd się przyznać, ale nie oglądałam jeszcze! Nadrobię :-) Pozdrawiam :-*

    OdpowiedzUsuń
  23. OMG, I love Mulan she's my favorite Disney princess!

    OdpowiedzUsuń
  24. ja tez nie ogladalam:P
    zapraszam na nowy post:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ooo ;D A co myślisz o "No Mercy"?

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam Mulan , to moja ulubiona bajka z dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  27. ooglądałam to! ze 100 lt temu, hehe :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Klasyki disneyowskie nie mogą się znudzić :) Oglądałam "Milan" i to nie raz ;) Ta bajka jest super :) Pozdrawiam :) Natalia

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli mnie odwiedzasz bądź pewny/a, że i ja to zrobię:*

Pamiętaj jednak o tym, że komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych. Dane te przetwarzane są dobrowolnie i w każdej chwili możesz z tego zrezygnować i usnąć. Celem ich zbierania jest zapobieganie spamu.