niedziela, 15 lipca 2012

A dzisiaj ooo


Wachlarz – płaski, lekki, zdobiony przedmiot, rozkładany półkoliście, który służy do wachlowania. Poruszany wahadłowo, wymusza ruch powietrza przez co daje uczucie chlodzenia. Wachlarze wykonywane są m.in. z drewna, kości słoniowej, pergaminu, jedwabiu lub piór. Podczas gdy w Europie używany był prawie wyłącznie przez kobiety, a dzisiaj praktycznie wyszedł z użycia, w Azji jest nadal przedmiotem codziennego użytku dla obu płci.






Historia wachlarza
W Chinach istnieje legenda, która wyjaśnia, jak powstał wachlarz.


Piękna Kan-Si, córka pewnego mandaryna, onegdaj brała udział w święcie pochodni.


Wszystkie damy i ona sama miały zakryte twarze małymi maskami. Młoda Kan-Ji, nieprzeciętnej urody, nie potrafiła sobie poradzić z gorącem, który odczuwała. Nie mogła jednak ujawnić swojego oblicza.


Wobec tego bardzo szybko zaczęła się wachlować maską, co powodowało przyjemny chłód, a zarazem nikt nie mógł zobaczyć jej boskiej twarzy. Inne panie (a było ich 10 000) szybko doceniły zalety metody córki mandaryna i już wkrótce cały bal używał masek jako wachlarzy. 








30 komentarzy:

  1. Mój jedyny wachlarz niestety się popsuł....
    pozdrawiam, miłej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne wachlarze, z przyjemnością się na nie patrzy. Dziękuję za komentarz u mnie i zapraszam ponownie (chiara288.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na te tropikalne upały,które ostatnio królowały w Polsce,dużym ukojeniem byłby taki wachlarz:)

    OdpowiedzUsuń
  4. dzięki :)
    co do legendy, bardzo ciekawa:D a wachlarz warto ze sobą mieć! :) pamiętam, jak w podstawówce robiłam z kartki z zeszytu hahaha :)
    może obserwujemy? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. cudowne wachlarze- takie ozdobne ☻♥

    OdpowiedzUsuń
  6. ja po prostu jako "Natt." :) :D
    swoją drogą, widzę, że masz już spoorą kolekcję notek! skąd tyle pomysłów? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten przedostatni wachlarz jest amazing !!!..xD

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne, niektóre są bardzo ładne:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kupilam niedawno wlasnie wachlarz :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za wzięcie udziału w moim rozdaniu,powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawa historia :)
    Wachlarze piękne. Ja posiadam tylko hiszpański... ;)
    Pozdrawiam
    Sol

    OdpowiedzUsuń
  12. świetne wachlarze ! Ja mój gdzieś chyba posiałam ;c
    Także współczuje tym ludzią, u nas na szczęscie nie było ofiar ani nic ale itak było strasznie..

    OdpowiedzUsuń
  13. Podobają mi się wachlarze,ale niestety już żadnego nie posiadam ;(

    OdpowiedzUsuń
  14. nie sądziłam, że wachlarze mają taką bogatą historię.

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny post... wachlarze są extra ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja przyznam się, że wachlarzy nie używam, jednak trzy pierwsze są przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
  17. O, a interesujesz się k-popem? Czy słuchasz tylko Big Bang? ;) + Wspaniały blog.

    OdpowiedzUsuń
  18. kocham wachlarze...własnie szukam takiego do sesji :)

    przypomniałaś mi że nie dopisałam marki kolczyków ;)
    ten jeżyk co u mnie jest to jest hodowlany

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja już od gimnazjum marze o takim tradycyjnym, pięknym wachlarzu :) Nie dośc że śliczny to jeszcze użyteczny :P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli mnie odwiedzasz bądź pewny/a, że i ja to zrobię:*

Pamiętaj jednak o tym, że komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych. Dane te przetwarzane są dobrowolnie i w każdej chwili możesz z tego zrezygnować i usnąć. Celem ich zbierania jest zapobieganie spamu.