niedziela, 23 września 2012


Japonia jesienią jest idealnym celem na podróż. Przyjemne temperatury, stonowane kolory i... pogoń za moniji.
Choć wiśnia sekura jest niekwestionowanym symbolem japońskiej wiosny, to jesienią białe płatki o delikatnym zabarwieniu różu ustępujują miejsca... czerwieni. W drugiej połowie października popularne jest zjawisko nazywane "moniji-gari", co dosłownie oznacza "polowanie na moniji". Oznacza to nic innego, jak gromadzenie się wokół klonów nazywanymi "moniji", które na jesień zmieniają się w piękny kolor miłości - żywoczerwony.
CIEKAWOSTKA: W języku japońskim spadek liści nazywany jest "kouyou", co dosłownie oznacza "czerwone liście".







46 komentarzy:

  1. Jak tam pięknie. Mmm...^^ Optymistyczne spojrzenie na jesień. xD Kiedy u nas liście będą nagminnie spadały z drzew, będę dumna wiedząc, że gdzieś nazywane jest to "kouyou". ;D A to gdzieś będzie oznaczało Japonię. ^^
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Japonia jest nr 2 na mojej liści podróży. I może jak w końcu wygram w tego Totka, to pojadę i się nacieszę, nie tylko zdjęciami. Marzenia...

    OdpowiedzUsuń
  3. Marzę, żeby tam pojechać! *.*

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuje za odpisanie na moją wiadomość :) czasem mi się wydaje ,że już za stara jestem na te blogowanie a co dopiero na nowości z tym związane :P no ale jak widać , dalej to robię :)
    Skorzystam z rad i dziękuje za linka to bloga ^^
    A co do notki to Japonia jest mega! Ile bym dała aby się tam wybrać eh... może jak wygram w lotka :P bo jak na razie na pkp mnie nie stać hehe :) ... no i mam drzewko bonsai - dostałam od chłopaka ^^ wypadałoby by mi je już przyciąć bo straszny krzaczor się z niego robi :)
    No i tak w ogóle czy Ty miałaś niedawno urodziny? :>?

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudownie to wygląda , chciałabym się tam wybrać . Pozdrawiam : )

    OdpowiedzUsuń
  6. cudne miejsca ♥

    http://free-to-be-myself-forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. pojechać... i zrobić sobie zdjęcie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. nigdy mnie szczególnie Japonia nie interesowała - ale te zdjęcia są cudne <3

    OdpowiedzUsuń
  9. śliczna Japonia, ale polska jesień też jest piękna<3

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie jestem jakąś specjalną fascynatką Japonii, jednak od zawsze chciałam zwiedzić kraje dalekiego wschodu :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Dlaczego tam jest tak pięknie *.*

    OdpowiedzUsuń
  12. świetne zdjęcia :)

    Obserwuję i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. cudowne, chcialabym zobaczyc to na zywo :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Fantastyczne zdjęcia . :)

    Świetny blog ( tak, przeczytałam wpisy)
    Zapraszam na mojego bloga . : http://onedloveeforever.blogspot.com/

    Ja wejdziesz do mnie zostaw po sb jakiś ślad, a jak ci się spodoba to zaobserwuj . <3

    Pozdrawiam . :))

    OdpowiedzUsuń
  15. Aż człowiek nabiera ochoty na podróżowanie, tyle pięknych miejsc jest na świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak, to prawda, oliwkowa Ziaja długo się wchłania (wczoraj zaaplikowałam ją na twarz pierwszy raz), więc niestety będzie się nadawała tylko i wyłącznie na nałożenie przed snem :)

    OdpowiedzUsuń
  17. No właśnie i ta Japońska jesień jest boska. Choć i naszej nie brak uroku :**

    OdpowiedzUsuń
  18. Jakoś nigdy nie marzyłam o odwiedzeniu Japonii czy Chiń czy wogóle Azji. Sama nie wiem czemu, wydaje mi się to takie odległe, egzotyczne, że aż nieosiągalne chyba...

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne zdjęcia, ale jeśli miałabym wybierać, kiedy pojadę do Japonii to z pewnością byłaby to wiosna.

    OdpowiedzUsuń
  20. Oo, Japonia to mój ulubiony kraj ;D I przyznam rację, jesienią wygląda zjawiskowo - nawet nie wiedziałam, że Sakura zmienia kolor na czerwony ;D

    OdpowiedzUsuń
  21. Zdjęcia cudowne ,aż chciałoby się tam teraz być;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Od czasu do czasu trzeba coś zmienić :-))
    To tak jak z ciuchami :-)))

    OdpowiedzUsuń
  23. faktycznie przepiękne kolory! Ja w ogóle uważam, że początek jesieni jest idealnym okresem na podróżowanie ;d

    OdpowiedzUsuń
  24. przepiękne zdjęcia, choć złota polska jesień też jest bardzo ładna ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Kolory przepiękne. I mnie ciepło, słonecznie, oby taka jesień faktycznie była.

    OdpowiedzUsuń
  26. och jakie piękne zdjęcia i te kolory, po prostu bajka :) chciałabym odwiedzić Japonię..

    OdpowiedzUsuń
  27. cudowne zdjęcia- i te kolory! bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  28. już mi się zmiany na blogu podobają :) a zdjęcia wrzuciłaś bajkowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękne zdjęcia aż człowiekowi jakoś tak miło na duszy jak na nie patrzy :)

    OdpowiedzUsuń
  30. z miłą chęcią wybrałabym się do Japonii :) świetny post!

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękna ta jesień jest :)) - nasza to głównie plucha, mokro, wieje a słowo "zimno" jest synonimem "pizga" :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli mnie odwiedzasz bądź pewny/a, że i ja to zrobię:*

Pamiętaj jednak o tym, że komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych. Dane te przetwarzane są dobrowolnie i w każdej chwili możesz z tego zrezygnować i usnąć. Celem ich zbierania jest zapobieganie spamu.