piątek, 30 listopada 2012

Chińskie ciasteczka....


W andrzejkowej tradycji nie było ciasteczek z wróżbą, ale przecież zawsze można wzbogacić zabawę adaptacją zwyczajów z innych kultur. Takim nowym zwyczajem zaczyna być podawanie na andrzejkowych imprezach ciasteczek z wróżbą



…chińskie wróżby w ciasteczkach. Nikt nie ma pewności skąd się wzięły. Są na to tylko teorie. Jedna z teorii mówi, że w chińskich więzieniach był to idealny sposób na grypsowanie. Druga, że ze względu na oszczędności podczas wojny, zamiast dżemu wkładano do środka metki od bielizny. 

Moja ciasteczkowa wróżba na dziś: 

 Nie trudno jest odnieść zwycięstwo , trudno sprawić by trwałe było

Lie Cy 


A jakie są dzisiaj wasze ciasteczko-we wróżby?  
Miłego dnia:* 

31 komentarzy:

  1. Kiedyś miałam w takim ciasteczku 6 liczb, które miały wygrać w lotto...spróbowałam i nic! Może to w Chińskim lottku działało;) Pamiętam też, że za czasów liceum kolega (największy łasuch w klasie) zjadł ciastko...zapominając o karteczce:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze mnie intrygowało, jak u diaska umieścić tę wróżbę w ciastku, żeby karteczki się nie zniszczyły... Jakieś specjalne kartki or somfin? Pewnie wyjdę na straszną idiotkę tym pytaniem, ale serio nie wiem XD

    OdpowiedzUsuń
  3. ja nie mam ciasteczka z wróżbą :P :) Ale wierzę w siebie i w swoje możliwości i dążę do celu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamiętam jak jeszcze w liceum, na przerwie organizowane były andrzejki. Wszystkie 'stanowiska' obsadzone, a koniecznie chciałyśmy z koleżankami być zwolnione z lekcji więc... wymyśliłyśmy chińskie ciasteczka z wróżbą... Oj narobiłyśmy się tego ponad 800sztuk (a 4 nas było), ale były pyszne i każdy przychodził po więcej. ;>
    Staaaaare czasy, aż zjadłabym takie ciasteczko. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja nigdy nie mialam okazji skosztować tych ciasteczek:P no raczej chodzi tu tylko o karteczki a nie smak:D a szkoda:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tyle razy widziałam gdzieś w filmach te ciasteczka :) mam nadzieję że kiedyś będzie mi dane ich skosztować i przeczytać wróżbę tylko dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. pierwszo słysze o tych metkach :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam, ale nie miałam okazji skosztować:) Ciekawe, co by mi wyszło?:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe są takie ciasteczka. Jeszcze nie miałam z nimi do czynienia.

    OdpowiedzUsuń
  10. świetne są te ciastka :D
    zapraszam www.childwithstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Hah, więc i ty bawisz się w andrzejki?
    Ja dziś byłam na imprezie andrzejkowej, wróżono mi z tarota,
    laliśmy wosk przez dziurkę od klucza, i tak dalej. Ogólnie było bardzo miło i przyjemnie :)
    A jeśli chodzi o ciasteczka z wróżbą- kiedyś kupiłam, i spróbowałam, ciekawa zabawa, ale ja wole tradycyjne wróżby :)

    OdpowiedzUsuń
  12. I lidlu na tygodniu azjatyckim można takie kupić :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedyś kupowałam takie ciastka w jakimś sklepie z herbatą, kawą i takimi różnymi rzeczami ;). Ale tamtej wróżby nie pamiętam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Kocham te ciasteczka :) Zawsze kupuje je jak jestem w asia shopie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. To z oszczędnościami być może jest po części prawdziwe :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kiedyś kupiłam takie ciastka, niestety wróżby się nie spełniły :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ostatnio dostałam 4 ciasteczkowe wróżby. Żadne się nie spełniły ale bardzo mi smakowały ^_^

    OdpowiedzUsuń
  18. Kochana dziekuje za komentarz :) Nie moge naskrobac sensownej 2 czesci, bo jestem na weekend u tesciow i nie mam swojego laptopa, a oni nie maja ani polskich liter, ani nawet worda, zebym sobie powklejala. Juz nie mowiac o mozliwosci skupienia sie tu na czyms :D Ale, ze tesciowa jest rodowita Tajka to moze uzbieram fajny material na tajskie tydzien ^^ Nawet zeskanowalismy pare fotek z ich rodzinnego albumu, wiec bedzie o czym pisac :) Jutro wieczorem wracam do siebie i nie pojde spac tak dlugo az nie napisze porzadnego posta :P

    OdpowiedzUsuń
  19. robiłam kiedyś ciasteczka Chińskie :D

    OdpowiedzUsuń
  20. u nas w klasie zeszłego roku w ciasteczkach było nazwisko osoby , której się prezent bd robiło ; )

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajne są ciasteczka z wróżbą:D

    OdpowiedzUsuń
  22. ciasteczka z wróżbami są pyszne xd

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciasteczka na pewno smaczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Super ciasteczka, aż chcę się schrupać :3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli mnie odwiedzasz bądź pewny/a, że i ja to zrobię:*

Pamiętaj jednak o tym, że komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych. Dane te przetwarzane są dobrowolnie i w każdej chwili możesz z tego zrezygnować i usnąć. Celem ich zbierania jest zapobieganie spamu.