piątek, 26 lutego 2016

JAPOŃSKIE JEDZENIE w obrazkach (。♥‿♥。) (✿ ♥‿♥) ♥╣[-_-]╠♥

CześćJ! Pamiętacie jak zrobiłam notkę „Koreańskie jedzenie w obrazkach”?? Dziś także będzie coś w tym stylu tylko, że będzie mowa o Japońskim jedzeniuJ


Udon - rodzaj grubego japońskiego makaronu zrobionego z mąki pszennej.
Udon jest przeważnie podawany na ciepło w wodnistym bulionie, oraz jako kake udon, podawany w kakejiru zrobionym zdashi, w sosie sojowym (shōyu) i mirin.


Sushi – potrawa japońska złożona z gotowanego ryżu zaprawionego octem ryżowym oraz najróżniejszych dodatków w postaci, przeważnie surowych: owoców morzawodorostów nori, kawałków ryb, warzyw, grzybów, jajek. Jest jedną z odmian sashimi.


Yaki gyoza czyli smażono-parowane japońskie pierożki
 Podobne nieco do polskich kołdunów, nadziewane są zazwyczaj mięsem z dodatkiem kapusty pekińskiej lub np. imbiru bądź szczypioru.


Katsudon − popularne japońskie danie składające się z ryżu, panierowanego w chlebie wieprzowego kotletaoraz jajecznicy z warzywamii.

Unagi, czyli węgorz.
Grillowany unagi jest stosunkowo drogim przysmakiem w Japonii, ceniony nie tylko ze względu na smak, ale również dla jego legendarnych właściwości:)
Tak sobie myślę i myślę, że może zacznę coś pichcić:P?

37 komentarzy:

  1. Pierożki chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam sushi :)
    Aż zgłodniałam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. O boziu, dziewczyno ale mi smaka zrobiłaś :D Teraz jestem głodna... xD

    http://sakurakotoo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. pierożki wyglądają niezwykle apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogólnie nie nie przepadam za azjatycką kuchnią, ale te potrawy fajnie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  6. aj... ale ochoty mi na jedzenie narobiłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepięknie to wygląda, a smakuje pewnie jeszcze lepiej♥
    http://stylovepaznokcie.blogspot.com/ zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  8. jadlam sushi i unagi z tej listy :) uwielbiam < 33

    OdpowiedzUsuń
  9. mnie jakoś ich jedzenie nie przekonuje :P

    OdpowiedzUsuń
  10. niektóre potrawy wyglądają całkiem dobrze :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj uwielbiam SUSHI!!!! mNIAM, PYCHOTKA;)

    OdpowiedzUsuń
  12. no ja sie zbieram zeby zrobic sushi i onigiri juz jakis czas.. mysle, ze musi to nabrac odpowiedniej mocy i wtedy wychodzi najlepsze. bardzo fajnie, ze tu gdzie teraz mieszkam japonskie jedzenie nie jest takie drogie jak w polsce. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Juz raz robiłyśmy podejście do sushi i nie do końca było udane. Przyszedł czas na kolejne tylko w innej lepszej restauracji :D

    OdpowiedzUsuń
  14. smakowo znam jedynie sushi i bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pierwsza potrawa wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Heh, nic z tyego bym nie mogła zjeśc, wszystko z mięsem lub z rybą xD

    OdpowiedzUsuń
  17. Pierożki wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. jeszcze niczego z tych dań nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawe potrawy.

    martinkax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Na niektóre miałabym ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale mi teraz ślinka cieknie <3

    OdpowiedzUsuń
  22. fajne zestawienie japońskiego jedzenia :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli mnie odwiedzasz bądź pewny/a, że i ja to zrobię:*

Pamiętaj jednak o tym, że komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych. Dane te przetwarzane są dobrowolnie i w każdej chwili możesz z tego zrezygnować i usnąć. Celem ich zbierania jest zapobieganie spamu.