poniedziałek, 13 kwietnia 2020

Ciasto 3 bit, które wychodzi już za pierwszym razem :*


Cześć wszystkim. 
Jak tam święta? 
Brzuszki pełne? 
Co dobrego piekliście do kawy?
Ja miałam średnią ochotę piec tym bardziej, że kilka dni wcześniej przed świętami zrobiłam sernik, a więc postanowiłam spróbować po raz pierwszy zrobić ciasto bez pieczenia i padło na trzy bita, które cieszy nasze podniebienie.  
Przy tym cieście warto pamiętać jednak o tym aby kawa była gorzka, a nie słodzona bo ciasto jest mega słodkie, a szczególnie ten cały kajmak.  
 

Do wykonania ciacha potrzebujemy naprawdę nie wiele, a szczególnie nie są tutaj potrzebne żadne umiejętności :D 

Lista rzeczy:

  • średniej wielkości blacha do pieczenia 
  • papier do pieczenia
  • większe opakowanie herbatników
  •  1 duża śmietana 30%
  •  duże opakowanie serka mascarpone 
  • 1 puszka kajmaku 
  • gorzka czekolada ewentualnie mleczna
  • cukier puder


W pierwszym etapie  wykładamy blachę papierem do pieczenia oraz  pierwszą porcją herbatników. 
W między czasie szklankę śmietany miksujemy wraz z dwoma łyżkami cukru pudru by w kolejnym etapie zacząć dokładać serek mascarpone i go także miksować do uzyskania jednolitej masy, która po ubiciu będzie tak sztywna, że z miseczki nie spadnie nam na głowę :D 


Taką gotową masą smarujemy pierwszą warstwę herbatników.


Po wysmarowaniu kremowego serka mascarpone kolejnie na tą masę dodajemy drugą partię herbatników.  
 


Otwieramy puszkę masy kajmakowej, która u mnie miała tradycyjny krówko-wy smak i również całą zużywamy smarując drugą partię herbatników. 


Na wierz masy kajmakowej dodajemy nie co czekolady, którą najlepiej zetrzeć na tarce aby były fajne wiórki; u mnie sprawdziły się drobne oczka.



I koniec! 
Ciasto gotowe aczkolwiek trzeba pamiętać o tym iż musi postać ono nie co w lodówce mówi się, że przynajmniej dwie godziny aczkolwiek po dwóch lubi się troszkę trząść ja zostawiłam na całą noc i rano było doskonałe....


Smacznego.




 

15 komentarzy:

  1. Robilam kiedys i super ciasto :) musze koniecznie zrobic znow :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dziwnym trafem mam wszystko, więc nie pozostaje mi nic innego jak zrobić samemu ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrobiłam! może nie takie samo, ale podobne, o eeesssuu, ale dobre <3

      Usuń
  3. Moja teściowa robi takie na biszkopcie i nazywa się to ciasto balowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam, było pyszne, znikneło w kilka minut :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzadko się zdarza, żeby jakieś ciasto mi naprawdę wyszło ;) - ale spróbuję, może tym razem się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Trochę mnie przeraża ta krówkowa masa, chyba za słodka jest dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.
Jeśli mnie odwiedzasz bądź pewny/a, że i ja to zrobię:*

Pamiętaj jednak o tym, że komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych. Dane te przetwarzane są dobrowolnie i w każdej chwili możesz z tego zrezygnować i usnąć. Celem ich zbierania jest zapobieganie spamu.